Double Dutch; Why Tourists like Holland
1995
De Koninklijke PTT Nederland geeft een nieuwe serie van 4 telefoonkaarten uit, gevat in het bekende verzamelmapje. Het thema voor deze serie is toerisme. Wat betekent Nederland voor buitenlandse toeristen. Naast de overbekende beelden van tulpen, kazen en molens, kiezen wij voor een ander ‘image’, dat van tolerantie, vrijheid en gelijkheid, de wallen, het strand en haring. De titel is: ‘Double Dutch’ en staat voor, internationaal, cliché, en dubbel. Een internationaal begrip over de dubbelzinnigheden van Nederland. De telefoonkaarten worden getransformeerd tot een kwartetspel. Met dit kwartet kan de oude clichékant en de nieuwe clichékant gespaard worden.
4 prepaid telephone cards emphasize the gap between self-image of the Dutch Tourism Board and the real incentive for most tourists to visit Holland. Instead of windmills, cheese, tulips and wooden shoes, it are qualities like tolerance, equality and freedom, as expressed in for instance the Amsterdam red light district or liberal café laws that attract most visitors. Hence the title ’Double Dutch’. The cards were transformed into a game of quartetto where one could play either side of the cards.